teisipäev, 7. september 2010

Arvutilugu

Kevadel oli mul poole aasta jagu paanikat seoses arvutiga. Loomulikult kooliajal ja iga kord siis kui kõige kiirem hetk juhtus olema.

Talvel sessi viimasel nädalal läks minu läpaka adapteri juhe katki. Arvutisse mineva otsaga oli jama. Vähemasti probleem polnud arvutis ja ma sain seda kasutada tubli 2h, mis aku veel kestis. Paanikaolukorras vajasin kiiret lahendust. Poodidest uut juhet ei leidnud, niisiis kõige parem ja kiirem lahendus oli anda vana juhe Bytehouse'i parandusse. Pidin maksma pool uue tellimise rahast, aga seda uut juhet oleksin kuu aega oodanud. Ilmselt oleksin sellisel juhul pidanud koolist akadeemilise puhkuse võtma. Parandatud juhtme sain kätte järgmisel päeval. Arvutirobleemide tõttu jäi mul üks referaadi ettekanne tegemata, aga semestriga õnnestus edukalt ühele poole saada.

Kevadsemestril oli mul paralleelselt kaks arvutiainet, lisaks seminaritööd, referaadid ja kõik iseseisev töö, mis kooliga kaasneb. Kuu-poolteist hiljem ühe nädala alguses lakkas parandatud adepteri juhe taas kord töötamast. Nädala alguses olid arvutipraksid. Good times. Õppides eelmise korra vigadest tellisin koos parandusega uue juhtme. Mulle teatati, et uue juhtmel on garantii, aga see kehtib AINULT adapteri sees esinevate probleemide korral mitte siis, kui juhtme ots peaks ära murduma. Rahulolevalt läksin koju ja arvestasin, et nüüd kuu aja pärast on elu ilus ja rahulik. Mul on tagavarks uus ja terve adapterijuhe ning koledad paanikaolukorrad enam ei kordu. Uue juhtme ma sain.

Mai alguses läks parandatud juhe uuesti katki. Milline üllatus... Võtsin siis rõõmsalt uue juhtme. Avastasin, et sellele adapterile ei sobi elektrijuhtme ots. Läksin kärmelt Bytehouse'i, kus anti mulle (tasuta) adapteriga sobiv adapterist vooluvõrku minev juhe. Entusiastlikult võtsin läpaka loengusse kaasa, et uut vidinat järgi proovida. Panin adapteri seina ja ühendasin selle arvutiga. Järgmisel hetkel kuulsin susinat ning mu arvuti lülitus välja. Paanika! Nagu wtf? Minu uus vidin. See, mida ma kuu aega ootasin. Loomulikult oli parajasti kooliga kiire. Äsja alanud nädala lõpus ootas arvutiaine eksam, mille jaoks oli vaja lõpetada mõned praktikumid (arvutis!) ning koostada e-portfolio oma töödega.

Läksin esimesel võimalikul hetkel Bytehouse'i. Mainisin, et nende käest ostetud uus adapter ei tööta. Mainisin, et sellel pidi olema garantii. Minu vana arvutijuhe ja uus katkine juhe läksid mõlemad parandusse. Järgmine päev teatati mulle, et uus adapter on seest läbi põlenud. Selles on süüdi Eesti Elekter ja ebastaabilne vool. Garantii sellele probleemile ei kehti ning tervet uut adapterit ma ei saa. Aga nad parandasid vana juhtme ära. Ma ei pea selle eest raha maksma ning kui järgmine kord juhe uuesti katki läheb, siis saavad nad võtta katki läinud uuelt adapterilt terve juhtme ja panna selle vana adapteri külge. Jei! Ma saan oma arvutijuhet lõpmatuseni parandama jääda, kuni ma pidevate paanikaolukordade tõttu närvivapustuse saan.

Mõtlesin asja üle veidi järgi ja mainisin neile uuesti, et adapteril pidi olema garantii kui vidina sees mingi probleem esineb. Selle peale pakuti mulle võimalust suhelda nende spetsialistiga. Spetsialisti nime mulle ei öeldud. Kontakte mulle ei antud. Bytehouse'i tüüp (omanik?) helistas kellelegi, rääkis temaga mõnda aega vene keeles ja andis telefoni mulle. Telefonis mingi mees ütles selges eesti keeles (ilma vene aktsiendita), et adapteri probleem on adapteri võrgupoolses osas ja see on põhjustatud ebastabiilse voolu poolt. Põnev. Nii usaldusväärne... Ma üritasin uuesti kasutada argumenti, et probleem on adapteri SEES. Et sellel pidi olema garantii. Ja ei midagi. Kaalusin tarbijakaitseameti poole pöördumist, sest mina ei suutnud poes enam midagi saavutada. Paraku oli mul kooliga väga kiire ja selle jaoks polnud aega. Nüüd on kooliaasta uuesti alanud. Korralikku ja usaldusväärset adapterijuhet mul ei ole. Saab näha, kuidas nüüd läheb.
Nii palju siis Bytehouse'i garantiist.

Kommentaare ei ole: